Bröllop!

Igår var jag på ett av de finaste bröllop jag har varit på och de bröllopet var mellan Emelie (min kusse) och Dennis. De var i valentuna kyrka de två fantastiska personerna sa JA till vanandra och lovade att vara trogna mot varandra tills döden skilljer dem åt.

 
Så här fina var dem i kyrkan...



När de kom ut hälsade de på alla och åkte iväg i en nerkabad BMW (de var nog lite kallt)


Sen åkte vi ett gammalt tåg av trä o bord till östra... Väl där fick vi en lapp och sen gå in och umgås. Och jag måste berätta att de hade en chocklad fontän, och i den kunde man ta marsmelos, jordgubbar och ananas i, mm va gott de var. De var jätte fint dukat och vid varje plats fanns en lite glas burk med hallon hjärtan i men änns namn utanpå, so sweet!
De var lite trångt men de gjorde ingenting tycker jag, va vara bara mysigt!


Jag satt högt upp. De som är på vägen är ett E och ett D samman satt.

Middagen var jätte trevlig och jag satt berdvid en glad plupp (kille) som hete Erik som var vän till Dennis. Mitt i mot mig satt en kille som hete Anders, och han var bestman och bredvid honom satt syrran.
De var förrätt, huvudrätt och sen såklart tårta (efterrätt) och allt var jätte gott, de var husmans kost! Och såklart var de ju så att om Emelie gick på toa var de ju frittfram för killarna är puss henne och så tvärt om... hihi!


 
Tårtorna i fin uppställning med rosor på...


Och ni vet dom där gubbarna som brukar stå på tårtan fick stå så här och håll med om att den är skön!

Nu tillbaka till den där lappen jag snackade om att vi fick i början. På dem stod de en siffra, och jag fick 7... under middagen skulle alla som hade sifra ett till tolv ställa sig upp. Sen fick vi ett vykord föreställande svenska flagen och sen skulle varoch än läsa upp de som stor på baksidan och de som stod skulle brudparet göra med dem personen en speciell månad. På min stod de; Picknik i Vasaparken med brudparet, Juli 2010....

Efter maten blev de ju såklart dans, och brudparet dansade sin vals <3


De e så gulliga tillsammans...

Sen var de håligång hela kvällen o natten. Brudparet gick vid kvart i ett och vi gick på tio över. Dagen, bröllopet o natten var jätte lyckad men en massa fina och trevlga människor.

Och i dag var vi hem till dem och hade brunch och tittade när de öppnade presenterna, många fin grejer!

xoxo
ps. Har medvetet tagit suddiga bilder på personer för att jag inte är säker på om de vill vara med i min blogg. ds
(Jag är ju expert på suddiga bilder, och någon gång kan jag ju bjuda på dem, som nu tex! hihi!)

Kommentarer
Postat av: Helene

Ibland är det faktiskt fint med just suddiga bilder. Så det så ;)

Extra fint av dig att inte lägga ut osuddiga bilder om dom inte vill kanske.

Har du det bra i sommar? Kan vi träffas i sommar igen som vi gjorde för nåt år sen (eller 2 kanske). Du och jag och din brorsa (om han nu vill) och morsan din. Det vore jättekul tycker jag. Säg att ni har tid och lust? Parkteater?

2009-07-01 @ 23:19:23
URL: http://dubbelapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0