When I grow up...

Har kommit hem från en helt okej fredag. Just nu sitter jag framför tv:en i våra nya soff - fåttöljer. Dom e jätte sköna.  I dag på matte lektionen lärde jag mig en ny ramsa av Isabelle och hon lärde dig den av sin morfar när hon var liten, nu ska vi se hur gick den. Jag tror jag kommer ihåg den:

Grisen har fyra ben,
Tuppen har två,
Snoppen har ingen men den kan stå en då!


Typ så gick den, hah bra va?

Sen fick jag ett mail som var lite roligt som jag tänker lägg ut.
Kan ni gissa vad mamman har för jobb innan ni fortsätter läsa?

Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina föräldrar på jobbet. En flicka bidrog med följande alster:



 
 
Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma, återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:

Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk. Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb. Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar vi hade tjänat efter det senaste snöovädret. Bilden föreställer mig när jag säljer en snöskyffel!”.

 xoxo


Kommentarer
Postat av: Isabelle

nej nästan!!! såhär:



grisen den har fyra ben

och tuppen den har två

snoppen den har inga ben men den kan stå ändå!

2009-11-21 @ 22:04:22
URL: http://belles.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0