Trysil veckan!

Ja ja ja, jag vet de är dålig upptatering men ärligt talat så har jag inte haft någon ork men nu kommer ett inlägg!

Först tänkte jag berätta lite om Trysil. Vi kom ju ditt på Lördagen vid kl 17-18 på kvällen och vi åkte vid 10. Vårat första kiss stop var i västerås. I bilen gjorde vi några in ''blogginlägg''. Vi åt innan vi åkte över till Noge. När vi kom fram var de som ägde huset var där och bjöd på god middag. Sen var de mest snacka mellan vuxna... Tråkigt!  Så Martin och jag gick en kväll promenad med ägarens hund Bonny och sen när vi kom tillbaka åkte vi spark.. skit kul i nerförsbakar dock inte lika kul i uppför. När vi skulle sova så snarkade Martins pappa lite högt så Martin mamma fick Sova i Martins säng och han i min.

Söndagen (molnigt) hade vi lite sovmorgon. Vi var och hyrde Skidor till Martin (jag hade egna). Vi åkte ett par gången man backarna var skit dåliga, de var som bukelpist i hela baken... inte så jätte kul. Vi åkte till Knettestre ett ställe i backen och drack varm chocklad. Sen ringde vi Martins mamma och hon kom och hämtade oss från backen. Vi tittade på filmer men de var inte bra så vi såg bara början av många filmer men till slut satte vi på Johan Fack där den snygga e med. Sen åt vi och satt vis tven och mös!

Måndagen
(Sol på morgonen och sen lite molnigt) var de bättre backar, vi åkte ett tag innan vi åkte till Knettestre och sen vid tre tiden åkte vi hem och tittade på film. Chattade oxå med Emelie A och Markus på FB och sen blev de ett ''blogginlägg'' i bastun. Kan ju säga att jag ramlade när vi var i backaen. Jag skulle bromsa men unde tydligen inte de så jag åkte ut off pist och där var de ljup snö och när jag väl hade stannat låg jag sjuk konstigt och fattar inte hur man kan hamna så (tänker inte förklara för då blir de lite virrit) men där låg jag och bara as garvade. Sen när jag skulle ta mig därifrån så var de så ljup snö så jag bara skönk ner men de gick bra tillslut och jag gjorde inte illa mig.

Tidagen (sol fast blåst) var vi nästan högst upp och de flåste som fan, 20m/s. Vi viste inte hur vi skulle ta oss därifrån men kom på något sätt därifrån och vi åkte till Knettestre och drack varm chocklad. Sen After Ski med några de kände. JAG ÄLSKAR AFTER SKI, de är något sp med de. Åkte hem med buss och åt mat och sedan såg vi en annan Johan Fack film med söta killen i. Martin och började titta på Mamma Mia men orkade inte se klart den.  Jag hade ont i magen efter vi hade kommit hem. Jag kan ju oxå säga att MARTIN RAMLADE!

Onsdagen (sol men blåst 18m/s)var vi uppe tidigt och ut i backen. Jag körde på ett barn som kom precis framför mig och jag såg honom inte fören vi krockade. Men allt gick bra och ingen skadade sig. Martin körde oxå på en unge, haha!
Åkte hem och gjorde lunch, spagetti och korv och sen ut i backen igen. Vi tre fyra hem igen och ducha och göra sig i ordning för vi skulle ut och äta med den där andra familjen. När jag skulle sminka mig slog jag i huvudet och sen när vi hade beställt taxi kom en mini buss och när vi skulle gå av den slog jag i huvudet igen. Vi åkte Bandvagn upp till Knettestre där vi åt fondy.
Var lite på dåligt humör på dagen men blev bätte till kvällen.

Torsdagen (Sol men blåst 10m/s) var vi uppe på toppen, alltså så långt men kunde åka med liftarna och åkte en backa jag velat åka hela veckan men liftarna ditt hade varit avstängda. Sen Knettestre och åt mat och sola. Sen åkte vi bara lite till för att sedan åka hem och titta på 101 dalmatinerna i en konstig version. Åt mat med en jätte god sås och sen tittade vi på Sveriges sämsta bilförare. Smsa Marre och mamma på dagen.
Juste kan säga att jag vann en brotningsmatch mot Martin!

Uppe tidigt på Fredagen (sol, knappt någon blåst 7m/s) men kom ut i backen vid 10. Vi åkte upp till toppen (så långt men kom med liftarna men för att komma allra högst upp fick man gå) och gå sista biten som var sjukt jobbigt (med bjexor) Mötte några Tyskar typ där uppe, skit trevliga. Sen ner till Knettestre och åt våflor och drack chocklad. Åkte lite till för att sedan komma tillbaka till Knettestre och sitta på After Ski. Sen skulle vi på Ett annat After Ski där vi var förra gången men där var de 18 års grens så jag kom inte in. Lite surt kanske men jga överlevde. Jag köte en tröja, 2 i en. Åkte sedan hem och innan maten gick jag och Martin en promenad, sen mat och Tv - Hamelton. Vi började packa lite sen SOVA!

Lördagen sen packade vi och gav oss av vid 10,40. Vi åt på samma ställe och både Martin och jag sov lite. Hemma ´runt 6 tiden.

Under hela veckan gjorde vi några ''vidioblogg inlägg'' och dom var ju intressanta, men ska bli kul att se dem. Martin har dem nu och sa att de är en dålig B - film alltihoppa men de tror jag inte, haha!

På söndagen på dagen städade och lite och packade upp. Sen satt jag och läste en massa skvallertidningar och lärde mig jätte mycket saker :P. Sen på kvällen gick hela fam på Ön. Jag tycker den var bra och annurlunda!
Hem sent.

Måndag, första skoldagen gick bra och ganska snabbt men mådde inte så bra. Kom hem och vilade för att tränna sen.

Och entligen har vi kommit fram till i dag. I dag hade jag tre lektioner. På lunchen satt jag med Ärt och vi fasnade på en låt kommer lägga in den sen. Men vi kan bara en liten liten del av den.
Var på Hamlet på Statsteaten på kvällen. Mamma var med och såg den oxå för de blev en biljet över så hon fick köpa den. Den var riktigt bra!



Så här sjunger dem Shawty is Like A Melody In My Head men jag och ärt sjunger Charlie is Like A Melody In My Head, haha! lite kul för den raden är de ända vi kan"

xoxo (nöjd med inlägget?)

Kommentarer
Postat av: Jacqueline - 17 and pregnant

haha jag är nöjd!!! Sov martin med dig VARJE NATT eller bara första? haha sen vadå köra på en unge skulle en fuling som du köra på mitt barn skulle jag hugga dig med själva skidgrejen haha , sen nejj du sjöng ju något helt annat du bah sharny like a melody och jag sjöng Charlie is a melody in my head haha :D bäst

2010-03-10 @ 00:34:53
URL: http://jacquii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0